Na nosiči na 4 kola na tažné zařízení převezete jízdní kola bez problémů

Na nosiči na 4 kola na tažné zařízení převezete jízdní kola bez problémů

Převážet jízdní kola na střeše osobního vozu je dnes bezpečné, většina těchto konstrukčních systémů se opírá o stabilitu zajištěných příčníků ukotvených v otvorech ve střeše, anebo na podélných hagusech.  Ať už zvolíte osvědčené zahraniční výrobce, anebo si vyberete nějakou z českých firem, máte před sebou zpravidla homologovaný výrobek pro běžný silniční provoz.
Problematický však není samotný nosič, který kola zajišťuje ve stabilní poloze, ale montáž a manipulace s nákladem, vyžadující jistou zručnost a tělesnou zdatnost. Převáží-li pak rodina tři nebo čtyři bicykly na dovolenou či víkendový pobyt, je to pro „hlavu rodiny“ slušná rozcvička. Zdvihat nad hlavu čtyři patnáctikilová břemena a přesně je usadit do kolejnic není zrovna snadné a dalším úskalím může být omezená nosnost střechy.   jízdní kola zaparkovaná na náměstí

Máte-li tažné zařízení, pak jej využijte i pro převoz bicyklů

Kdo má „kouli“ za autem, měl by alespoň začít uvažovat o jejích nesporných výhodách. Jde totiž o velmi kompaktní součást vozidla, která musí zvládnout táhnout i obytný karavan. Při jízdě působí na kulový čep značné fyzikální síly a není tedy pro něj vůbec problematické udržet i čtyři horská kola na speciálním nosníku. Výhody tohoto řešení vyplývají z jeho samotné podstaty – zejména se jedná o snadný přístup k nákladu. Kola se zdvihají do malé výšky, jednoduše se upínají a s nakládáním si poradí i žena. Důležité je ovšem zjistit některé další parametry:označení cyklostezky na asfaltu
Možnost odklápění – některé nosiče na 4 kola na tažné zařízení http://www.amsa.cz/Nosice-jizdnich-kol umožňují sklopit upevněná kola a otevřít v autě kufr, či zadní dveře. Velmi však záleží na tom, pod jakým úhlem se konstrukce sklápí, aby to v případě vašeho typu vozidla bylo skutečně platné.
Nosnost není neomezená – omezení hmotnosti nákladu se týká jak nosiče, tak i kulového čepu. Musíte dodržet povolené údaje v Technickém průkazu a údaje udávané výrobcem nosiče kol. Většinou se však se čtyřmi horskými koly bez problémů do povolené nosnosti „vejdete“.