Tunely jsou pro české řidiče stále velkou neznámou

Stále platí, že největší riziko v tunelu je vozidlo a jeho řidič. Respektive sám řidič. Jeho vinou se totiž stávají nehody. Proč? Odůvodnění je jednoduché. Řidiči mnohdy nerespektují dodržování pravidel jízdy na pozemních komunikacích, a to jak na otevřených úsecích silnice, tak i na místech nebezpečných, jako je tunel. V případě úzkých míst má velká část řidičů problémy manévrovat na malém prostoru.
dálnice v tunelu
Přitom pohotová reakce může mnohdy zabránit neštěstí. Pokud se stane nehoda v tunelu, její příčinou je většinou řidičova nedbalost či nepozornost, dokonce ani technický stav vozidel nevychází z obliga. Policie pak tunel často uzavře nebo řídí dopravu, jenže to znamená komplikace pro tisíce ostatních řidičů. Přitom je velmi jednoduchou pomůckou nedělat žádné prudké manévry s vozidlem a dodržovat bezpečnou vzdálenost. Pro ostřílené šoféry s tunelem v místě bydliště se takové věci stanou brzy rutinní záležitostí. Jak jsou ale na tom řidiči, kteří se ocitnou v tunelu poprvé v životě, když zrovna jednou na dovolenou? Připomeňme si některé tipy, jak bezpečně projet tunelem.
Důležité je si zapamatovat, že v tunelu nikdy nezastavujeme. Ať už jsme odbočili špatně, minuli výjezd nebo nás zlobí pes v zavazadlovém prostoru, vždy je nutné nejdříve vyjet ven z tunelu, takže vyhledáme co nejbližší výjezd. V tunelu se také nesmí couvat a otáčet se, je to příliš nebezpečné, ohrožujeme sami sebe i ostatní. Ani v případě, že výjezd mineme, nás nesmí napadnout se otočit. Stačí se dostat ven dalším výjezdem. Vždy je cesta do cíle i na povrchu.
člověk v tunelu
Velmi důležitá je také bezpečná rychlost. Pokud totiž začne vozidlo před námi náhle brzdit a my pojedeme neuváženě vysokou rychlostí, je zde jistota nárazu. Navíc ani řidič za námi nebude mít dostatek času na úhybný manévr a staneme se tak sevření, doslova zmáčknutí mezi dvěma auty. Tunel je uzavřený prostor, kde není čas na zbytečné manévry. Vyplatí se držet pozornost a sledovat dění a provoz kolem nás. Dopravní značení v tunelech nejsou jen tak, totiž měli bychom je sledovat. Informují o kolonách, nehodách i omezení nebo uzavření jízdního pruhu stejně tak, jako by to bylo na běžné silnici.